Selasa, 5 November 2013

ANDAI KATA,..


Andai kata,.
Aku adalah seorang kekasih..
Aku akan setia pada yg satu..
Takkan sesekali aku berpaling tadah,.
Kerana aku pencinta yg setia,.
Namun setiaku pasti bertempat,.

Andai kata,.
Kau kekasihku..
Mengaku setia di depan mata..
Sebaik aku berpusing kau menjeling si dia,.
Apalah maknanya setiaku,.
Biarlah ku undur diri dari terus setia..
Kerana ternyata setiaku hanya sia-sia,.

Andai kata,.
Aku seorang isteri,.
Pasti kasihku hanya pada yg bergelar suami,.
Pasti sayang dan cintaku buat suamiku abadi,.

Andai kata,.
Kau suamiku,.
Peganglah erat tanganku,.
Bimbinglah aku,.
Tegurlah aku dan limpahkanlah ksh sygmu,.
Bawalah aku menuju FIRDAUSI,.

Andai kata,.
Aku pergi dulu..
Lepaskanlah aku dgn rela hatimu..
Doakan aku setulus jiwamu..
Selalulah lawati pusaraku,.
Kerana hayat dan nyawaku hanya untkmu..

Andai kata,.
Kau kawen lg,.
Err..tetap akan ku tangisi,.
Erkk..andai kata!!!
Puisiku membosankan lupakanlah!!,.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.