Selasa, 23 April 2013

LUAHAN JIWAKU


MATI HIDUP SEMULA

Hidup ini tak seindah bunga2 segar,..
Mekar harum dan mewangi,..

Aku yg bagaikan telah mati,..
Dirasakan bagai hidup semula,..
Untuk memulakan hari2 yg mendatang,.
Entah apa yg bakal ku harungi lagi,..
Entah badai apa yg bakal hadir,..

Mengharungi gelombang kehidupan,..
Melintasi onak dan duri,..
Betapa pedih dan terluka,..
Ku gagahi walau tanpa rela,..
Kerna aku sekadar insan biasa yg tak punya apa2,..

Ku tak tahu sejauh mana lagi perjalananku,..
Ku pernah rasa saat hilangnya suku nyawa,..
Saat nafas semakin pendek,..
Memang sukar dan perit,..
Mungkin ada hikmahnya,..
Hanya aku yg tak pasti,..
Namun langkah harus ku teruskan,..
Hingga sampai masanya,.
Aku jua bakal pergi,..
Kini aku dapat peluang kedua,..
Masih bernyawa dan mampu berkata2,..
Harus ku hargainya,..
Walau apa yg bakal mendatangi,..
Biarlah aku PASRAH PADA YG ESA.



Buatmu temanku tersayang Sepat Ronggeng,..

Sepat,.hidupmu di dalam air,..
Bergelumang dengan selut bendang,.
Namun kau tetap diminati,..
Diair tawar kau menghuni,..
Hargamu melambung tinggi,..
Spesismu memang sukar di cari kini,.
Mungkinkah di sungai kau telah berhijrah,..
Lari dari bendang yang semakin keruh,.
Di tabur racun yang pasti membunuh,..
Sepat,.hidupmu kini sedang terancam,..
Terancam oleh tindakan manusia,.
Di goreng,di perkasamkan dan dikeringkan,..
Lalu di jaja serata dunia,.
Mungkihkah bakal pergi ke peringkat antarabangsa,..
Anak-anakmu sungguh enak di jadikan satay,..
Di keringkan orang dan di goreng ranggup

Wahai sepat,..
Malangnya nasibmu,..
Mungkin itulah lumrahnya hidup,..
Kerana kau adalah seekor sepat


KITA  HANYALAH HAMBA

Manusia selalu tak menghargai apa yang dia ada tapi bila dah kehilangan baru rasa memerlukan,..arghhh,..terbeban perasaan bila memikirkan,.nak di lupakan bagai tak berdaya..hari-hari di lewati terasa tak bererti bila rasa diri tak di hargai dan hanya di pandang bagaikan tunggul mati yang tak ada rasa dan perasaan.Nak beralah sepanjang masa tapi ego menguasai jiwa..kadang-kadang sabar juga ada batasnya bagaikan batas untk di tanam ubi keledek bakal rebah juga,.hahaha,..biar aku merapu untk seketika,..bo layan ja,.biar rasa tenteram di dalam jiwa kerana aku jua manusia biasa yang punya perasaan yang kadang2 bakal membara,.huargghhh,..nak lari dari realiti bagaikan terikat mati,.nak terbang melayang membawa diri tapi bukannya layang-layang,.nak terus berkasih sayang tapi jiwa bagaikan melarang kerana hati sakit bukan kepalang...kerana realiti itu pasti dan bukan imaginasi....

TERIMA KASIH ALLAH,..kerna sering menguji aku,..
Ujianmu sering membuat aku semakin matang,..
Ujianmu menjadikan aku semakin tabah,..
Ujianmu menjadikan aku semakin kuat,..
Biarpun kadang2 aku mengeluh,..
Biarpun kadang2 aku kalah,..
Biarpun kadang2 aku tertekan,..
Tapi,..aku masih mampu berfikir,..
KAU datangkan aku ujian mesti bersebab,..
Kerana KAU sayangkan aku,..
Kerana KAU nak uji tahap keimananku,..
Kerana KAU nak uji ketaqwaanku,..
Aku mohon padamu YA ALLAH,..
Andai aku masih terus di uji,..
KAU terus kuatkanlah hatiku,..
Agar aku tidak tewas,..
Agar aku tidak lalai,.
Agar aku terus tabah dan sabar,..
Mengharungi setiap liku2 kehidupan yg di anugerahkan untukku.



Biar siapa pun kita,biar apa pun kita lakukan..buatlah dengan ikhlas kerana Allah..biar dengan siapa pun kita berkawan,biar dengan siapa pun kita bertegur sapa buatlah dengan ikhlas kerana Allah...Aku suka berkawan dengan semua orang,aku tak kisah apa tanggapan orang terhadap aku cuma aku paling takut bila setiap kali aku menegur dan tiada respon aku jadi tertanya-tanya adakah aku telah menguris hatinya..arghh..aku paling takut andai aku telah menyakitkan hati orang tapi maaf andai aku dah TERunFRIEND beberapa org yg tak pernah menberi respon setiap kali aku menegur..huhu..bukan aku sengaja cuma aku serba salah dan..ehemm..kdg2 ada sedikit berjauh hati..ampun maaf ya..aku ingin logout untk mlm ini..MAAF sekali lg untk teman2 yg slalu brchatting mesra atau tidak andai aku pernah menguris hati..untk shbt2 Raso aku tahu aku keterlaluan dalam setiap gurauanku..tp MAAFffflah ya...huhu..

Hurmmm..selalunya apa yg berlaku tak seindah apa yg di impikan..dan mimpi yg diangankan indah selalu menyeramkan....begitulah kehidupan.

Biar badai berlalu bersama perginya waktu.

Biar kenangan jadi sejarah asalkan sejarah yg sama tak berulang.

Biar pedih hati di hiris asalkan bukan kita yg menghiris hati orang lain.

Biar luka di hati tak dapat di lihat asalkan bibir sentiasa tersenyum.

Biar orang mengata asalkan kita tak ganggu sesiapa.

Dan selalunya apa yg dikata tak seiring apa yg di kota kerana hati dan sifat selalu tak seia dan sekata.

<MuTìaRA hATi RiNDu>
110Suka ·  · Kongsi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.