Sabtu, 23 Februari 2019

Minda


Minda..
Aku mohon kerjasamamu
Aktiflah setiap waktu
Agar ilhamku muncul selalu
Dapat mengarang tanpa jemu
                                                              
Minda..
Tolonglah aku
Aku ingin berjaya
Mengapai seribu impian
Merealisasikan sebuah harapan
Agar menjadi kenyataan

Minda..
Aku tahu
Adakalanya aku keliru
Adakalanya aku buntu
Apabila mod menulisku kaku
Membeku dalam sedarku

Minda..
Sedarlah dari lena yang panjang
Anganmu terlalu besar
Khayalanmu terlalu jauh
Jangan sampai jatuh
Tersungkur menyembah bumi

Minda..
Terus berusaha
Terus berimaginasi
Terus berjuang
Hingga ke garisan penamat
Jangan berhenti sebelum menang
Jangan kalah bila lelah
Teruslah melangkah walaupun pasrah!

Nukilan rasa
Sz Yan, Kedah
23.2.2019
12.02 pm

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.