Khamis, 14 Februari 2019

Kemaafan Dendam Terindah

Aku maafkan..
Kerana aku manusia biasa
Kerana aku ingin bahagia
Kerana dunia hanya sementara

Aku maafkan..
Tiada dendam tiada balasan
Tiada ungkitan dan ugutan
Tiada cacian dan hinaan
Tiada aib dan keaiban

Aku maafkan..
Aku ingin bebas sebebasnya
Bebas dari tekanan jiwa
Bebas dari resah gelisah
Bebas dari api amarah
Bebas dari sakit hati

Aku maafkan..
Kerana dendam itu melukakan
Kerana dendam itu menghancurkan
Kerana dendam itu memusnahkan jiwa

Aku maafkan..
Semua kesalahan
Aku redha terima ketentuan
Takdir ini menentukan
Ujian ini menginsafkan

Aku maafkan..
Kerana kemaafan dendam terindah.
Nota : Aku Zaitun Salleh (Zaitun Salleh) maafkan semua orang kerana aku tak ingin berdendam kerana dendam itu bakal melukakan diriku sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.