Sabtu, 22 Februari 2014

Aku Cari Ia Sembunyi!!

Teraba-raba aku dalam kelam,
Merentasi samudera perasaan,.
Mencari ia di dasar lautan!
Karam dan tenggelam,.

Aku cari ia sembunyi,.
Dibalik langsir ilusi,.
Terus menjejak langkah yang tak pasti,.
Yang ku temui hanyalah kegelapan!

Aku bertanya pada diri,.
Kenapa ia selalu begini?
Asyik nak sembunyi melarikan diri!
Membiarkan aku sendiri,.
Terus menjejak imaginasi yang tak pasti!

Ku seru namanya berulangkali,.
Datanglah idea di mindaku!
Agar dapat ku lestarikan,.
Sebuah ilusi menjadi realiti,.
Namun,.makin ku seru,.
Makin ia menghilang,.
Yang datang hanyalah bayang-bayang kelam yang suram,.
Terus aku terdampar di persada impian,.
Merenung kosong hamparan silam,.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.