Ahad, 9 Februari 2014

Aku dan diriku!

Waktu kian merangkak pergi,.
Semakin lama kian jauh,
Seakan lambat pergerakannya,.
Namun,.tanpa sedarku..
Rupanya aku kian ketinggalan,.

Aku dan diriku..
Selalu sangat menongkat dagu di meja waktu..
Masa yang pantas berlari tak ku hiraukan..
Ku sangka ia sedang merangkak,.
Sedangkan ia sangat laju bergerak,
Apa yang pasti aku masih di sini,.
Terus membilang bilah-bilah hari,.
Tanpa aku sedari..
Apa yang ku cari selama ini,.
Belum lagi ku temui..

Aku dan diriku..
Kadang-kadang terkeliru..
Mana arah tujuanku,.
Sering alpa dalam sedar..
Sering terleka dengan masa,.
Seolah hari tiada penghujungnya,.
Seolah malam takkan menjelma,.
Seolah matahari akan terus bersinar,.
Aku terlupa seketika,.
Dalam teriknya mentari yang menyinar,.
Mungkin mendung bakal bertandang,.
Lalu mencurahkan hujan..

Aku dan diriku..
Selalu mencari bahagia dalam derita..
Namun bila bahagia bertandang,.
Aku masih begini!!
Selalu 'tak gheti' nak menghargai,.
Akhirnya termanggu sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.