Selasa, 28 Januari 2014

Aku Sedar Siapa diriku!!

Siapalah aku!
Hanya seorang insan biasa,.
Tiada apa yang nak ku bangga,.
Sekadar menumpang di pinggiran desa,.
Langsung tak punya harta,.
Rupa pun tiada,.
Pendidikan tak sampai ke mana,.
Orang cakap 'cukup makan ja',.
Cukuplah tahu menulis dan membaca,.


Siapalah aku!
Menjadi penghuni di teratak ini,
Kadang-kadang ditinggalkan sendiri,
Menghitung hari yang sunyi sepi,.
Asyik berangan hingga dinihari,.
Asalkan jangan bangun tengahari,.
Kadang-kadang terbabas jua diri ini,.
Akibat tak dapat menahan diri,.
Malam berjaga siang tidur lagi,.

Siapalah diri ini!
Langsing tiada montel lagi,.
Agaknya takkan kurus sampai mati,
Kadang-kadang ada juga hasrat di hati,.
Nak menguruskan badan ini,.
Nampaknya semua tak menjadi,.
Jeles pula tengok mereka kurus macam lidi,.
Okey!,.aku sedar diri!,.
Siapalah aku ini!!


~SZ~ — 


 Biarlah siapa aku,..yg penting hatiku bahagia dengan caraku,. ;p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.