Isnin, 13 Januari 2014

Bila Rindu Bertamu

Mencari mod untuk cerpen terbaru maka terhasillah puisi Bila Rindu Bertamu ini,.



Sayang..
Aku rindu!,.
Rindu pada wajahmu,.
Rindu pada gurau mesramu,.
Rindu pada gelak tawamu..
Rindu jua pada belaianmu..

Sayang,.
Ingatanku padamu buat hati ini pedih,.
Bila bayanganmu muncul bersama si dia,.
Bergelak ketawa dan bergandingan tangan,.
Terseksanya ku rasa..
Walau hanya bayangan semata,.

Sayang,.
Maafkan aku!
Pergi tanpa izinmu,.
Aku hanya mencari ruang bahagia..
Kiranya kasih kau beralih arah,.
Aku rela dalam terpaksa,.
Izinkan aku bahagia dengan caraku,.
Usah kau ungkit lagi kisah lalu,.
Dengan menuding setiap kesalahan kepadaku,.

Sayang,.
Betapa sukarnya hidup ini tanpamu,.
Berbelas tahun kita bersama,.
Kini terpisah jua,.
Kau dan aku tak lagi seia dan sekata,.
Kerana hadirnya orang ketiga,.
Andai Tertulis Takdir-NYA Untukku,.
Apa lagi yang harus ku kata,.
Hanya pada-NYA ku serahkan jiwa raga,.
Agar ku perolehi ketenangan selamanya..

~Hati Terluka~

p/s:Ni puisi yg Monaliza post dlm fb dia..hee
http://m.facebook.com/szaza.ksgy?refid=52

Szaza Zaiman

S-emuanya bermula kerana impian
Z-ai-Man nama gabungan
A-ntara aku dan dia
Z-ai namaku sebenarnya
A-dakah banyak bezanya?

Z-ahir tak terucap aku lafazkan
A-tas kanvas aku ungkapkan
I-barat meluahkan perasaan
M-elalui puisi,cerpen dan novel aku sampaikan
A-ntara cinta,benci,marah dan sayang
M-enulis segala perasaan buat aku tenteram


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.