Isnin, 27 Januari 2014

Antara Kita Banyak Bezanya



Kita akan tetap
berbeza dalam melayari
kehidupan ini kerana
kini,.
masing2 sudah dimiliki,.



Dikedinginan malam aku termanggu di jendela waktu.
Mengimbas lagi kenangan lalu,
Terbayang wajahmu ketika itu,.
Wajahmu yang sering membuatkan aku menjadi resah,
Membuatkan aku sering merindu saban waktu,
Aku tak tahu kenapa aku perlu merindu,
Adakah ini namanya cinta?
Kalau inilah cinta kenapa kau yang aku puja? Soalan itu yang sering ku tanya,
Kerana kau tidaklah sekacak mana,

Detik terus berlalu,
Namun cintaku tetap satu.
Wajahmu,..
Senyummu sering di mindaku,
Kadang-kadang aku jadi keliru,
Kerana cinta ini terlalu menyakitkan jiwaku,
Entahlah,.
Perasaan begini sukar dimegerti,
Dalam diam aku mencintamu,
Dalam diam rindu itu hadir menganggu hari-hari sepiku,
Kenapa cinta ini sakit?
Sedangkan cinta itu sepatutnya adalah sesuatu yang indah,
Mungkinkah kerana kita ini berbeza?
Jadi cinta ini takkan sampai ke mana,
Cinta yang telah ku semai akan musnah jua akhirnya,

 Kini,.
Semua ini sekadar memori,
Memori cinta luka,
Kerana hanya aku yang mencintaimu dalam diamku,
Sedangkan kau sudah ada dia yang kau puja,
Aku tahu kita banyak bezanya,
Namun hati ini tidak pernah mengakui itu semua,
Hati ini terlalu berdegil untuk terus mencintai
Aku,kau dan dia terlalu banyak bezanya,.
Aku ibarat pungguk yang merindukan bulan,
Sedangkan kau sudah ada merak di kayangan,
Izinkan aku terus menyimpan namamu di sudut hatiku,
Untuk kenangan zaman silamku,
Kau yang pertama yang mengajar aku ertinya cinta dan rindu,
Bukan mudah untuk aku melupakan semuanya begitu saja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.