Follow by Email

Rabu, 16 April 2014

Pentingkan Diri!

Hidup di dunia biarlah beerti,.
Sebelum kita dijemput mati,.
Jangan asyik pentingkan diri!
Membuatkan orang lain sakit hati,.
Kenapa tak tanggung sendiri?
Bala yang kita cari,.

Biar hati digilis lumat,.
Hidup haruslah bermuafakat,.
Dengan semua umat,.
Juga harus punya matlamat,.
Janganlah tamak sangat,.
Sampai buat orang lain meluat,.

Hari ini kita dibantu,
Esok lusa belum tentu,.
Mungkin orang lain bakal jadi hantu,.
Kelak kau yang akan buntu,.

Jangan bangga dengan harta!,.
Harta yang ada bukan kau punya,.
Kalau rasa tak ada kerja,.
Jangan berhutang ikut suka,.
Menyusahkan orang saja!!!

p/s: Puisi ini terhasil sebab hati tengah meradang dengan seseorang yg juara hutang TAPI masalahnya depa dok hutang tak mampu nak bayar,.aku jugaklah yang depa dok cari,..yang geramnya masa ada duit syok sorang2,.tak nak kongsi pun,..time sempit orang miskin ni jugak yang depa nampak,..letih ceq nak melayan kerenah orang macam ni,..


Biar Air Mata Yang Berbicara!
Bibir terdiam tanpa kata,
Hati yang rajuk memendam rasa,
Terguris rasanya jiwa,
Terasa pedih di dalam dada,.
Nak diluah tak terkata,.
Hanya membiarkan air mata,.
Terus berbicara,.

Duhai hati!,.
Hidupnya penuh dengan emosi,.
Selalu sangat menangisi nasib diri,.
Ditelan sakitnya tak terperi,.
Nak diluah terpenjara mati,
Akhirnya menjerut diri,.
Hanya air mata mewakili,.


p/s:Nak marah tak boleh,.nak mengamuk tak berani,.nak memberontak tak patut sangat,.aleh2 reyau ja la,..huhu,.dah nasib badan!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.